پادکست مرکز شفا بخش

مرکز شفابخش قسمت دوم

مرکز شفابخش قسمت دوم محل مرکز رو بر چه اساسی انتخاب کنیم؟

محل مرکز را بر چه اساسی انتخاب کنیم؟!

قسمت دوم پادکست مرکز شفا بخش درباره انتخاب محل برای تاسیس مرکز میباشد.در این قسمت سعی داریم با استفاده از مباحث اقتصادی و جامعه شناسی محل را برای طراحی و تجهیز مرکز انتخاب کنیم تا بتوانیم مرکزی موفق و سودآور داشته باشیم

 

پیشنهاد به دیگران :

هنگام انتخاب محل برای طراحی و تجهیز مرکز باید توجه ویژه ای به جامعه هدف داشته باشیم.در جلسه قبل درباره انتخاب جامعه هدف تا حدی صحبت کردیم اما در این قسمت میخواهیم از دیدگاه یک اقتصاد دان یا جامعه شناس وارد حیطه طراحی و تجهیز کلینک یا مطب شویم.

مطب یا کلینیک دندانپزشکی موفق چه ویژگی هایی دارد؟!

مخاطبین و مراجعین ما روز به روز در حال تغییر هستند پس بهتر است قبل از اینکه سراغ طراحی یا تجهیز مطب یا کلینیک برویم جامعه هدف خود را انتخاب کنیم.بهترین دیدگاه برای جامعه هدف دیدگاه جامعه شناسی و اقتصادی است که با این اصول مردم یک جامعه را بر اساس درآمد و مخارج خانواده به 10 گروه یا دهک اقتصادی تقسیم میکتیم و یک یا چند از این گروه ها را انتخاب میکنیم تا بر اساس نیازها و توقعات آن ها از یک مرکز درمانی دست به طراحی و تجهیز مرکز بزنیم.

چرا طراحی و تجهیز مطب مهم میباشد؟

همانطور که پیش تر خواندید هر یک از دهک های جامعه انتظارات و توان پرداختی خودشان را دارند پس بهتر است هوشمندانه عمل کنیم و پس از انتخاب جامعه هدف بر اساس خواسته های آن ها کسب و کارمان را راه اندازی کنیم.

مثال ساده ای که میتوان زد ما به همه بیمارها نمیتوانیم کامپوزیت IPS و طراحی لبخند که یکی از طرح درمان های ارزنده و در عین حال پر هزینه است را پیشنهاد کتیم.هرچه به دهک های بالا تر جامعه میرویم انتظارات از درمان ، محیط درمان ، کادر درمان و به کل طراحی مطب یا کلینیک و یا تجهیزات مطب متفاوت تر میباشد.

پس بهتر است بعد از ان که جامعه هدف را انتخاب کردیم ، مکان مطب را بر اساس نیازهای پنهان مکشتری ها انتخاب کنیم و سپس به طراحی و تجهیز حرفه ای آن بپردایم.

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *