پادکست مرکز شفا بخش

پادکست مرکز شفابخش قسمت سوم

پادکست مرکز شفابخش قسمت سوم فِلو یا جریان کلینیک یا مطب

جریان یا فلو  کلینیک یا مطب

در این قسمت از پادکست مرکز شفابخش قصد داریم تا مفاهیم اولیه جهت طراحی یک مرکز بهداشتی درمانی یا کلینیک را بررسی کنیم تا بتوانیم یک مرکز با جریان حرکتی مناسب و بدون ترافیک داشته باشیم و حداکثر بهره وری آن مرکز را به کار ببندیم.

 

پیشنهاد به دیگران :

قبل از اینکه بخواهیم یک کلینیک دندانپزشکی را تجهیز کنیم و کسب و کار خدماتی خود را آغاز کنیم باید با توجه به منابع و صحبت های اپیزودهای قبلی تقسیم فضا انجام دهیم.

تقسیم فضا هنگام طراحی و تجهیز کلینیک

مخاطبین و مراجعین ما روز به روز در حال تغییر هستند پس بهتر است قبل از اینکه سراغ طراحی یا تجهیز مطب یا کلینیک برویم جامعه هدف خود را انتخاب کنیم.بهترین دیدگاه برای جامعه هدف دیدگاه جامعه شناسی و اقتصادی است که با این اصول مردم یک جامعه را بر اساس درآمد و مخارج خانواده به 10 گروه یا دهک اقتصادی تقسیم میکتیم و یک یا چند از این گروه ها را انتخاب میکنیم تا بر اساس نیازها و توقعات آن ها از یک مرکز درمانی دست به طراحی و تجهیز مرکز بزنیم.

بخش های یک کلینیک دندانپزشکی

  • فضای پذیرش و انتظار
  • بخش معاینه اولیه یا درمانی
  • بخش سایر خدمات
بیمار یا مراجعین هر کلینیک استاندارد ابتدا وارد مرکز میشوند ، پذیرش و تشکیل پرونده اولیه انجام میشود و سپس مورد بررسی قرار میگیرد در صورت نیاز به معاینه و تشخیص ثانویه به سایر بخش ها که میتواند شامل بخش تصویربرداری باشد فرستاده شده و مجددا به بخش درمانی باز میگردد.
تقسیم فضای کلینیک دندانپزشکی قبل از تجهیز

هنگامی که دست به طراحی و یا تجهیز یک کلینیک میزنیم باید از جنبه های روانی به بیماران و از جنبه های حرفه ای به پزشکان و کادر دقت کنیم ، روند حرکت در یک کلینیک دندانپزشکی باید به شیوه ای باشد ترافیک کاری اتفاق نیافتد و بهره وری حداکثری باشد.

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *